woensdag 25 juli 2007

Spider wilde niet meer starten....

De Spider was kaduuk na de terugreis uit de Ardennen. Ik heb er niks van gemerkt maar toen ik de maandag er na wilde starten deed hij helemaal niks. Accu dus frut.
Ik onder de kap gekeken en startkabels van S80 er op gezet. Was een pak van mijn hart, startte meteen. dus in ieder geval geen vastloper (was ik bang voor omdat de startmotor niet rondging.
Toen accu wat geprobeerd te laden maar dat werkte niet. Een van de cellen stond het water wat laag. Dus ik gedemineraliseerd water gehaald en bijvullen maar. Toen hoorde ik het water op de garagevloer stromen.

Wat was er nu echt gebeurd: Een vin van de koelwaterfan was tijdens het rijden afgescheurd (vermoeidheid denk ik, want kan nergens tegen aanslaan als er geen steen of tak tegen aankomt)
Die vin was dus recht in de accu gekatapulteerd en had een groot gat in de accu gemaakt. Een cel defect, einde oefening.



Toen de spider maar naar buiten gerold en eens goed gekeken: Hele motorruimte linksvoor onder het zuur, en dat bijt lak weg en zet aan tot corrosie.
- nieuwe fan besteld bij Harry Prins
- nieuwe accu gehaald bij Kwik Fit
- Motorruimte met ruim water uitgespoeld en daarna alle roest weggeborsteld en gepassiveerd.
- wat zwart gespoten kon worden is nu weer netjes zwart.

De fan was niet alleen een blad kwijt. Een ander blad was ook al aan het inscheuren. Dus hoog tijd voor een nieuwe.

De nieuwe fan was de volgende dag binnen. (fantastische service van Harry!!)
Alles binnen twee uur gemonteerd en hij loopt weer als vanouds.

Jammer van de accu. Was een Volvo beestje dat ik via Tom Klaar destijds bij Varta heb gekocht. Werkelijk een perfect ding dat het al een jaar of 5 prima vol hield. Nu heb ik een onbekend merk, maar die doet het vast ook goed (twee jaar garantie...)

Geen opmerkingen: