woensdag 2 mei 2007

Project Giulia

Mijn mooie Giulia van 1962 staat al sinds voor ons vertrek naar zweden stil. En dat is toch ook al weer zo'n 5 jaar.
De witte beauty heeft toch wel geleden onder deze inactiviteit zoals uitdrogen van rubbers en wat onderzijde corrosie. Die corrosie heeft helaas ook de remmen volledig vastgezet.
Hoewel een 105 serie Giulia, zitten op dit vroege model de 101 serie Giulia Spider/Sprint remmen. Dwz: trommelremmen voor en achter. Prachtige exemplaren met aluminium gevinde trommels. Drie schoenen per wiel met dus ook drie wielremcilinders! En die zitten dus muurvast.

Na het demonteren van de achterste trommel (een verhaal op zich, waar zich gigantische pullytrekkers mee moesten bemoeien) bleken de cilinders aan de rechterzijde volledig vast te zitten.
Reviseren is in mijn ogen geen optie gezien de hoeveelheid corrosie aan de cilindertjes en de revisie gedaan toen ik de wagen kocht.
Dus nieuwe cilinders besteld bij AlfaStop (Tony Stevens) in Belper; UK.
Dure grap, maar dat moet dan maar.

Afgelopen weekend weer verder gewerkt aan de remmen, en blijkbaar werken de remleidinkjes ook niet meer. ze draaien niet vast genoeg meer aan. Dus ook die maar nieuw bestellen.
Fijn dat al die spullen nog te krijgen zijn. het houdt een wagen in leven in originele staat.

Nu maar weer wachten tot deze bestelling maar weer binnen is.

Ik kan niet wachten om te starten en er mee onderweg te zijn. Maar die weg naar dit moment duurt helaas wat langer dan ik zou willen...

Geen opmerkingen: