maandag 14 juli 2008

Giulia: Startmotor was het probleem



De startperikelen van Spa Italia waren natuurlijk een voorbode dat er een dringende reparatie nodig was.
Het weekend na Spa Italia was het weer heerlijk om even te gaan rijden met vrouw en kind. De ijsboerderij het doel, was ik al bang dat de startmotor weer zou blijven hangen (thuis startte hij natuurlijk altijd, ook warm)
Dus voor de zekerheid een bandijzer meegenomen zodat een kleine gerichte tik kon worden uitgeoefend mocht het nodig zijn.
Na een heerlijk ijsje was het natuurlijk weer raak!
Dus niet gedraald, de volgende dag de startmotor maar uitgebouwd en weggebracht naar een adres dat ik op internet heb gevonden.
De heer bij Frenken Motors was allervriendelijkst en zag dat dit demarreurtje natuurlijk niet meer de jongste was, en verontschuldigde zich meteen dat het wel wat langer zou kunnen duren. Ik begreep daarmee dat het wel eens een week zou kunnen duren, hij bedoelde dat het waarschijnlijk niet diezelfde avond klaar zou zijn.
Eerst gevraadg of hij hem eerst even kon testen zodat ik dit wist dat er niks anders aan de hand zou zijn. En inderdaad, hij draaide ook op de testbank gewoon slecht.
Volgende dag werd ik gebeld met de mededeling dat het werk gedaan was en ik hem kon ophalen. Voor een zeer acceptabel bedrag kreeg een zo goed als nieuwe startmotor mee. Had alle bussen en een asje vervangen, borstels waren zo goed als op en had ook het huis gestraald en gespoten. Wat een feest!
Heel makkelijk weer in te bouwen startte de Giulia s'avonds weer als vanouds.

Geen opmerkingen: